KLIK KLIK

11.7.11

Kolaatam

Bismillahirrahmanirahim...

Lokasi Cik Semut sekarang masih di Blok W, Universiti Malaysia Pahang. Hari ini students Cik Semut belajar tarian Kolaatam. Masih dalam subjek Tarian Klasik India. Props yang digunakan adalah Kayu. Students Cik Semut nampak begitu semangat dan ceria walaupun 4,5 orang dah mengadu sakit kaki, urat-urat hijau di kaki telah mula timbul. Jalan pun tersenget-senget sudah. Bau minyak-minyak urat terhidu merata tempat. Tapi tidak membantutkan semangat mereka untuk menghabiskan pelajaran hari ini. Macam mana tak sakit. Hari ini hari ke 11 mereka menari dari pagi sampai ke malam. Cik Semut sangat bangga dengan mereka. Mari tengok gambar-gambar students Cik Semut yang sempat Cik Semut snap masa dorang tengah gigih berlatih. 





Cik Semut : Menyemarakan  seni budaya bangsa.

5 comments:

  1. nk jadi student cik semut..mcm best je..tpi xde masa laa nk belajar tari menarinya..

    ReplyDelete
  2. boleh...boleh.... heheh, kalau ade pluang pergi lah belajar... dorang yg belajar tarian ni bukan sekadar tarian je... dorang belajar tntang kehidupan ... =)

    ReplyDelete
  3. ini baru 1 Malaysia

    ReplyDelete
  4. tak pernah dengar plk tarian KOlatam tu...huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. tarian tu kira mcm tarian rakyat India.. tarian ni guna Stick (kayu).. Dalam2 cerita hindustan pun ada Sis-lin... =)

    ReplyDelete

Klik Sekali