Skip to main content

Terengganu

Assalamualaikum

Cik Semut akan ke Kuala Terengganu tengahari ni. Persiapan untuk esok Cik Semut menjadi juri Pertandingan Tarian Rampaian Tradisional Malaysia. Lokasi esok di Taman Budaya, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, Terengganu. Hari ni refresh balik subjek-subjek tarian yang pernah dipelajari.



Mari kita layan lagu rakyat negeri Darul Iman ini.


Cik Semut : "Ada siapa-siapa tahu tempat-tempat best kat Terengganu???"

Comments

  1. keropok lekor BTB tu kat mana? BTB tu ape?

    ReplyDelete
  2. good luck cik semut..moga dpt jadi juri seadil2 nya..=).jgn lupa ole2 eh..=p

    ReplyDelete
  3. wah interesting tu ...
    jom menari!
    :)

    ReplyDelete
  4. hehe..btb:bukit tok beng..keropok kat situ sedap2..

    ReplyDelete
  5. wahh..cik semut pandai menari laaa..huhuu

    ReplyDelete
  6. rasta follow semut...

    http://semut-senyum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. sambil promote webs baru rasta...
    Harap sudi jadi follower rasta...

    Rasta amat berbesar hati dan berterima kasih....

    ReplyDelete
  8. merahitujambu ~ terima kasih. Cik Semut pikul tanggungjwab ini sebaik2nya.

    Acik ~ maghi menaghi..=)

    Asiah_najihah ~ tak sempat gi situ ah. beli kt kuale kemamang je... =)

    Apek poyo ~ menari dengan penuh kepoyoan

    RAsta ~ hye rasta, will follow u! =)tq.

    ReplyDelete
  9. salam...
    menanti kunjungan semut senyum di webs rasta

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Hadiah & Perempuan

Assalamualaikum... Bloggers AND Readers sekalian... Macam mana semangat hari ke-3 di tahun baru ni... Moga semuanya sihat dan ceria.. Interframe sikit kat sini. Perempuan & Hadiah. Cik Semut rasa perempuan dan hadiah memang tak dapat dipisahkan. Saling mencintai.. chewah! Dengan kata mudah. Perempuan memang suka dapat hadiah... Betul tak? Tak kisah dari siapa pun.... Mak ayah? Kekasih hati? Kawan-kawan? Betul tak? Tunggu je birthday, anniversary, hari kenduri kahwin.... Perempuan memang teruja nak buka hadiah kan... sila ke blog Henchik Hensyem yang suka bagi hadiah Tapi Lelaki?? Cool je... mungkin dalam hati excited tapi ego, so cover lah sikit kan... Atau lelaki lebih suka memberi hadiah, dan melihat penerima hadiah tersenyum sampai ke telinga? Mungkin itulah hadiah paling bermakna untuk lelaki? Cik Semut teka saja... Tak dapat nak tafsir hati lelaki ni.... ..minta lelaki lah yang jawab persoalan ini ye, Sebenarnya Cik Semut nak minta panda