Skip to main content

Wordless Wednesday #10

 KEGILAAN KU...

Comments

  1. burung kakak tua...eh,silap!
    burung hantu..kikiki

    ReplyDelete
  2. kegilaan y mne 1!burung hantu ke kopi?hee~keliru

    ReplyDelete
  3. ain farahin ~ saya suka kopi, burung hantu tu cam mysterius skit, heheheh

    ReplyDelete
  4. meraitujambu ~ saya pun migrane.. ehhehe

    ReplyDelete
  5. i don't really love drinking coffee! pahit rasanya..:O

    ReplyDelete
  6. Rtp Farra Arisha ~ ehehhe.... ada org kata kopi ni minuman org2 tua.. hehehe, but i like! =>

    ReplyDelete
  7. owl . nampak cantik . awesome gila :)

    ReplyDelete
  8. kreatip buat macam ni..burung hantu.. ;)
    kita tak seberapa sgt dengan kopi..tapi hubby memang suka..

    ReplyDelete
  9. @lily ~ kreatif kan.. google je ni.. terjumpa menarik n suka.. share je lah.. ehhehe

    ReplyDelete
  10. eera Shera ~ same lah... cik semut pun suka nescafe.. nescafe pun dari kopi kan.. =)

    ReplyDelete
  11. peh ... kretif gile .. buat sendiri ke ?? hahaha

    ReplyDelete
  12. x elok minum selalu lah semut. bnyk cafein. bahaya utk kesihatan diri taw

    ReplyDelete
  13. org lain minum kopi bole hilang ngntuk,tp sy minum kopi lg bertambah ngntuk. +_+

    ReplyDelete
  14. @cik tikah ~ tahu tahu... tapi kalau ade dia tak mampu nak tolak.. hhuuhhu, tapi sekrang cuba kurangkan

    ReplyDelete
  15. abg stalker ~ aik, pelik la abg stalker ni.. heheheh mungkin minum susu boleh hilang ngantuk kot

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Restoran Sedap Weh betul-betul sedap ke?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. Cerita kejadian semalam, Cha dan Fahmi datang jemput SS kat rumah. Katanya nak ajak makan di Restoran Sedap Weh. SS tak pernah pergi pun. Orang muda ni memang jauh kaki melangkah. Kat pelosok ceruk mana pun mesti akan sampai. Katanya mereka selalu juga makan di sini kalau ke Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang, Kuantan. Jadi, perjalanan dari Pekan ke Gambang yang mengambil masa lebih kurang 40 minit, berbaloilah untuk singgah sebentar di restoran ni. Sementara tu, sempat juga kami bincang program-program terdekat sepanjang perjalanan pergi dan balik.  Restoran Sedap Weh ni terletak di Jalan Pintasan Kuantan ( bypass ), Batu 7, Kuantan. Dibuka dari jam 11.00 pagi hingga 4.00 petang. Kami bertolak selepas Zohor. Jadi lebih kurang jam 2.30 kami sampai di restoran.