KLIK KLIK

11.1.12

Semut n Siput's Sleep

Kelmarin dapat m.m.s dari Maxis..
menyatakan Siput boleh tidur selama 3 tahun!

Cik Semut pasti pengguna-pengguna rangkaian Maxis mesti ada dapat m.m.s tu jugak kan...
Pengetahuan baru untuk Cik Semut sebenarnya. Selama ni tak pernah tahu pun kawan Cik Semut yang Cik Siput belakang rumah tu boleh tidur 3tahun. Patot la 3 tahun dah tak jumpa dia. Tidur rupanya... heheheh.
Tapi Cik Semut??


Ok. 
Semut pekerja boleh tidur 250 kali sehari. Setiap kali lebih kurang seminit lebih.
Semut permaisuri pulak boleh tidur 90 kali sehari, setiap kali 6 minit lebih. 
Boleh tahan jugak la Semut tidur ek..

Kalau korang perhatikan semut, ada masa semut tu akan berhenti. Kalau dia tak lari tu, tidur lah dia tu sebenarnya.. ehhehe
info selanjutnya boleh baca di sini : Semut Tidur





4 comments:

  1. wah..info berguna...=)..x sbr nk paste header cik semut

    ReplyDelete
  2. wah byknye tido,..cik semut tido bpa kali sehari,..hehe

    ReplyDelete
  3. merahitujambu ~ cik semut pun tak sabar ni

    ReplyDelete
  4. @kina ~ cik semut tido sehari sekali je... kalau penat sgt sgt sgt sgt sgt paling2 pun 2x jer.. ehheh

    ReplyDelete

Klik Sekali