Skip to main content

Hari Raya 2014

Assalamualaikum....

Hari Raya kali ni, merupakan raya ke-3 aku sambut sebagai isteri. Kali ni tema kami warna ungu manggis. Bab warna ni, memang aku terserah pada suami. Sebab idea dia memang kena & menjadi. Aku tak kisah pun... Tahun ni, satu famili sebelah suami warna ungu. Aku beraya ni di sini laa tahun ni... Cuti raya 7 hari. Aku pusing-pusing ziarah sedara-mara sebelah suami. Sampai tak sedar cuti dah nak habis. Mak mertua aku ade ramai adik beradik..

1) Ayah Ngah
2) Pak Anjang
3) Mak Cik Nur
4) Mak Cik Eni
5) Mak Teh
6) Pak Teh
7) Pak Itam
8) Mak Itam
9) Ayah De
10) Mak De
11) Pak Busu

Aku tak ikot susunan.. sebab aku pun pening susunan belah mertua aku yang tak sama macam aku... Mak mertua aku ada 14 orang adik beradik. Mak yang ke-7. 2orang meninggal. Jadi kalau hari raya tu, memang menyinggah dan bertemu laa semua. Mula-mula dulu aku pun pening sebab tak biasa duduk dalam famili yang ramai. Tapi semua kena belajar laa mengenali kaum kerabat sebelah family suami kan... Merapatkan ukhwah sesama umat Muhammad.... Seronok ada saudara-mara yang ramai dan sepakat. 

Berbeza sangat dengan sebelah aku. Aku cuma 4 orang adik beradik. Abah aku 2orang adik beradik. Mak aku pun 4 orang adik beradik. Itu pun dah meriah bagi aku.. Tapi rupanya lepas mengenali suami, keluarga dia lebih meriah baq hang! =D



Aku dan suami di pagi hari raya... =D

Comments

  1. Selamat hari raya!!!! Kite pun lama tak jenguk sini. Kite pun tahun pertama sebagai isteri. Lain rasa tapi seronok hehe

    ReplyDelete

  2. CIK PUAN EKA ~ sweet moment tu first time sambut raya sebagai menantu n isteri... =D Seronok kan!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Hadiah & Perempuan

Assalamualaikum... Bloggers AND Readers sekalian... Macam mana semangat hari ke-3 di tahun baru ni... Moga semuanya sihat dan ceria.. Interframe sikit kat sini. Perempuan & Hadiah. Cik Semut rasa perempuan dan hadiah memang tak dapat dipisahkan. Saling mencintai.. chewah! Dengan kata mudah. Perempuan memang suka dapat hadiah... Betul tak? Tak kisah dari siapa pun.... Mak ayah? Kekasih hati? Kawan-kawan? Betul tak? Tunggu je birthday, anniversary, hari kenduri kahwin.... Perempuan memang teruja nak buka hadiah kan... sila ke blog Henchik Hensyem yang suka bagi hadiah Tapi Lelaki?? Cool je... mungkin dalam hati excited tapi ego, so cover lah sikit kan... Atau lelaki lebih suka memberi hadiah, dan melihat penerima hadiah tersenyum sampai ke telinga? Mungkin itulah hadiah paling bermakna untuk lelaki? Cik Semut teka saja... Tak dapat nak tafsir hati lelaki ni.... ..minta lelaki lah yang jawab persoalan ini ye, Sebenarnya Cik Semut nak minta panda