KLIK KLIK

13.2.20

Spontaneous Thursday #8

Bismillahirahmanirrahim Assalamualaikum w.b.t......'

Sementara masa yang ada ni, belek-belek blog yang ada.... tiba-tiba rasa macam nak buat spontaneous la.. tup-tup la haiii.. baru #7 rupanya... Selama 8 tahun lebih berblogging ni (tidak secara serius beberapa tahun kebelakangan ini) ini baru nak buat Spontaneous Thursday #8. Ibarat macam setahun sekali pulak buat entry pasal ni... Adoi laa... lawak pulak rasa. 

Tapi tak pe lah, janji kita puas hati bila dapat taip sesuatu di sini. Bukan senang nak pulihkan balik semangat blogging ni lebih-lebih lagi bila dah lama sangat tinggal sampai bersawang blog.

Sejak akhir-akhir ini, aku selalu mendapat berita kematian.
Kematian pelajar aku, kawan-kawan, artis.... semua yang baik-baik. Manusia yang baik semua Allah sayang kan? Dia ambil dahulu daripada kita semua. Aku terkesan dengan segala berita ini. Membuatkan aku muhasabah diri. Paling terkesan seluruh rakyat Malaysia bila perginya arwah Abam Bocey. Allahu. Kematian yang dicemburi. Tersingkap segala rahsia kebaikan arwah. Allahu. Menjadi pengajaran untuk kita semua. Aku betul-betul ambil ikhtibar. 

Sumber : Google

Doaku, semoga kita semua sempat bertaubat dan meninggal dalam Husnul Khatimah. In shaa Allah, aamiinn Ya Rabb.


"Masa kita akan tiba juga nanti. Persiapkan diri menuju Ilahi"



1 comment:

Klik Sekali