Skip to main content

TTC's STORY #11 : KEPUTUSAN UJIAN DARAH


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Google : Rujukan (KMC)


2014 NOVEMBER : Aku & suami ke Kuantan Medical Centre (KMC). Aku turutkan walau dalam ketakutan. Dapatkan konsultansi doktor. Aku beritahu bahawa aku mengalami haid yang tidak normal, aku dah rujuk klinik, dan doktor klinik suspek aku ada cyst. Kemudian doktor tekan-tekan perut aku. Tapi aku tak ada rasa sakit apa-apa pun. Doktor minta aku baring di katil rawatan untuk imbasan rahim. Waktu inilah, aku sedikit gugup. Alhamdulillah doktor kata tengok dari imbasan ini aku tak ada cyst. Syukur sangat-sangat. Tapi doktor minta aku dan suami buat rawatan susulan. Temujanji seterusnya pada kitaran haid hari ke-2 & hari ke-21 di makmal untuk ujian darah. 

2014 PENGHUJUNG NOVEMBER : Seperti yang dijadualkan, aku kembali ke KMC untuk ujian darah bagi memastikan masalah utama kenapa aku masih belum hamil. Kena ambil darah di kawasan pelipat lengan. Aku perhatikan jarum tu masuk dalam urat dan darah semakin memenuhi picagari. Kemudian aku kena tunggu keputusan ujian darah lebih kurang seminggu lamanya. Bagi aku memang lama untuk aku terus bersabar. Terus positifkan diri. Aku masih punya waktu untuk aku  berdoa. 

Ujian darah ni memakan belanja sebanyak RM400++. 

2014 DISEMBER 8 : Aku kembali ke KMC untuk konsultansi doktor dan review ujian darah tempoh hari. Doktor bagitau alhamdulillah, aku bebas dari sebarang cyst. Syukur sangat. Tapi kata doktor, aku mengalami gangguan hormon sebab itulah haid aku jadi tidak teratur. 

Aku bersyukur tiada masalah serius. Jadi lepas ni, aku kena fokus utk betulkan hormon. 


TTC's Story : Click for new window
1)      Period Ting Tong
2)      Period Ting Tong II
3)      Suspect Pregnant
4)      Scan Rahim
5)      Bekam
6)      Suppliment
8)      Jumpa Bidan
9)      Need Support
10)   Suspect Cyst



Terima kasih sudi singgah dan baca.

"Ikhtiarlah sehingga hujungnya, Allah pasti memakbulkan bila tiba waktunya".

Comments

  1. alhamdulillah... khabar gembira di bulan ramadan..

    salam 9 ramadan ;-)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, tiada cyst. Camana cara nak betulkan hormon? Ada ubat la ye? Tak sabor nak baca lagi. :)

    ReplyDelete
  3. Ohhh ada cara ye nak betulkan hormon? Baru tahuuu.
    Kakak saya pun ttc 10 tahun, alhamdulillah 03 May ni dijangka bersalin.
    Semoga urusan SS dan suami dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah SS sihat akhirnya...
    kena makan ubat ke tuk betulkan hormon?

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah tak ada yang serius. Semoga hormon kembali stabil dan dipermudahkan segala urusan serta mendapat rezeki zuriat nanti. Aaminn...

    ReplyDelete
  6. moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah, moga kitaran haid akan teratur

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah.
    Nak tahu juga bagaimana cara nak betulkan hormon.

    ReplyDelete
  9. alhamdulillahhhh moga SS sentiasa diberikan kesihatan hendaknya aminnnn

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Hadiah & Perempuan

Assalamualaikum... Bloggers AND Readers sekalian... Macam mana semangat hari ke-3 di tahun baru ni... Moga semuanya sihat dan ceria.. Interframe sikit kat sini. Perempuan & Hadiah. Cik Semut rasa perempuan dan hadiah memang tak dapat dipisahkan. Saling mencintai.. chewah! Dengan kata mudah. Perempuan memang suka dapat hadiah... Betul tak? Tak kisah dari siapa pun.... Mak ayah? Kekasih hati? Kawan-kawan? Betul tak? Tunggu je birthday, anniversary, hari kenduri kahwin.... Perempuan memang teruja nak buka hadiah kan... sila ke blog Henchik Hensyem yang suka bagi hadiah Tapi Lelaki?? Cool je... mungkin dalam hati excited tapi ego, so cover lah sikit kan... Atau lelaki lebih suka memberi hadiah, dan melihat penerima hadiah tersenyum sampai ke telinga? Mungkin itulah hadiah paling bermakna untuk lelaki? Cik Semut teka saja... Tak dapat nak tafsir hati lelaki ni.... ..minta lelaki lah yang jawab persoalan ini ye, Sebenarnya Cik Semut nak minta panda