KLIK KLIK

15.4.22

TTC's Story #26 : Rutin Tiga Jenis Makanan Sunnah

Bismillahirahmanirrahim 
Assalamualaikum w.b.t...... 


Salah satu cara lagi yang aku amalkan sejak tahun 2016 adalah pemakanan Sunnah pati delima, kurma dan susu kambing. Walaupun aku bukan peminat kurma, tapi ku gagahi jua.

 


Caranya :

  • Lepas mandi pagi, telan satu sudu pati delima. Tahan je lah rasa masam masuk dalam mulut tu.
  • Kemudian, bawa bekal 7 biji kurma ke tempat kerja. Buat kudapan. 3 biji waktu tea break jam 10.00pagi, 3 biji lagi waktu tea time 4.00 petang. Sebiji lagi sebelum balik rumah. Memang suka makan bilangan ganjil.
  • 10.30 malam, teguk dulu susu kambing suam.
  • Dah mengantuk, nak tidur, telan lagi sesudu pati delima.

Begitulah rutin setiap hari. Kadang-kadang lama juga terputus bekalan, tambahan pula waktu pandemik. Selagi mana boleh ikhtiar, ikhtiarkan saja. Semuanya untuk pulihkan kitaran haid dan ikhtiar zuriat.

Semoga Allah bantu.



 Terima kasih meluangkan masa di blog ini.

“Nikmatilah setiap apa yang Allah bagi walaupun bukan yang kita gemari, tapi yakinlah kebaikkanya untuk diri. Sesungguhnya Allah tak kan menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia.”



 

4 comments:

  1. ALHAMDULILLAH AMALKAN MAKANAN SUNAH

    ReplyDelete
  2. Tak pernah minum susu kambing.. Saya pun bukan peminat susu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh laa try, banyak khasiat utk tubuh badan. in shaa Allah.

      Delete

Klik Sekali