KLIK KLIK

26.1.12

Cantiknya Lelaki & Gagahnya Wanita



Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal yang kemas dan bersih tetapi juga kepada murni rohaninya. Lelaki yang cantik adalah :

# Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
# Lelaki yang sedia menerima segala terguran
# Lelaki yang memberi madu setelah menerima racun
# Lelaki yang tenang dan lapang dada
# Lelaki yang baik sangka
# Lelaki yang tak pernah putus asa

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.




Kegagahan seorang wanita bukan kepada  pejal otot badannya tetapi pada kekuatan perasaannya. Perempuan yang gagah adalah :

# Perempuan yang gagah menerima sebuah kehilangan
# Perempuan yang tidak takut kepada kemiskinan
# Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
# Perempuan yang tidak meminta-minta untuk dipenuhi segala keinginannya

Kegagahan perempuan berdiri di atas keteguhan iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah ialah kegagahan yang sempurna seorang perempuan.


** Terima kasih sudi membaca. ^__^

19 comments:

  1. nice sharing...likes...
    pahni nak jadi wanita yang gagah lar :P

    ReplyDelete
  2. moga teman jugak segagah ini...Amin

    ReplyDelete
  3. semart.. tapi berbalik yang lelaki tuh..

    lelaki yang memberikan madu?? haha,, kawin lagi satu la tu,, bagi madu kat bini dye,,haha

    ReplyDelete
  4. suka! tapi saya tak gagah..=(..hmmm..lepas nie kena usaha la...=)

    ReplyDelete
  5. tetibe rase sweet sal laki tu

    hurm mn nk dpt eh

    ReplyDelete
  6. nice shring..nk cr lelaki yg cntik n nk j wanita gagah.

    ReplyDelete
  7. wow..memang betul yg dinyatakan diats

    ReplyDelete
  8. semoga kita berada dalam golongan yang GAGAH PERKASA=SERI KANDI ISLAM YANG BERJAYA :))

    ReplyDelete
  9. nmpak benar sy tak cntik..hehee

    follow sini^^

    ReplyDelete
  10. nice info lah..first time terbaca..

    Kalau berani jom join contest kedai Kiz, hadiah kompem gempak!
    The OH!SEM tagline contest

    ReplyDelete
  11. sika sgt entri ni.. lagi2 pasal wanita.. nak jugak di perempuan gagah.. hoho

    ReplyDelete
  12. jdik gagah pd matahatinya..^_*

    ReplyDelete
  13. cuba menjadi perempaun yang gagah...;)

    ReplyDelete

Klik Sekali