Skip to main content

Cantiknya Lelaki & Gagahnya Wanita



Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal yang kemas dan bersih tetapi juga kepada murni rohaninya. Lelaki yang cantik adalah :

# Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
# Lelaki yang sedia menerima segala terguran
# Lelaki yang memberi madu setelah menerima racun
# Lelaki yang tenang dan lapang dada
# Lelaki yang baik sangka
# Lelaki yang tak pernah putus asa

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.




Kegagahan seorang wanita bukan kepada  pejal otot badannya tetapi pada kekuatan perasaannya. Perempuan yang gagah adalah :

# Perempuan yang gagah menerima sebuah kehilangan
# Perempuan yang tidak takut kepada kemiskinan
# Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
# Perempuan yang tidak meminta-minta untuk dipenuhi segala keinginannya

Kegagahan perempuan berdiri di atas keteguhan iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah ialah kegagahan yang sempurna seorang perempuan.


** Terima kasih sudi membaca. ^__^

Comments

  1. nice sharing...likes...
    pahni nak jadi wanita yang gagah lar :P

    ReplyDelete
  2. moga teman jugak segagah ini...Amin

    ReplyDelete
  3. semart.. tapi berbalik yang lelaki tuh..

    lelaki yang memberikan madu?? haha,, kawin lagi satu la tu,, bagi madu kat bini dye,,haha

    ReplyDelete
  4. suka! tapi saya tak gagah..=(..hmmm..lepas nie kena usaha la...=)

    ReplyDelete
  5. tetibe rase sweet sal laki tu

    hurm mn nk dpt eh

    ReplyDelete
  6. nice shring..nk cr lelaki yg cntik n nk j wanita gagah.

    ReplyDelete
  7. wow..memang betul yg dinyatakan diats

    ReplyDelete
  8. semoga kita berada dalam golongan yang GAGAH PERKASA=SERI KANDI ISLAM YANG BERJAYA :))

    ReplyDelete
  9. nmpak benar sy tak cntik..hehee

    follow sini^^

    ReplyDelete
  10. nice info lah..first time terbaca..

    Kalau berani jom join contest kedai Kiz, hadiah kompem gempak!
    The OH!SEM tagline contest

    ReplyDelete
  11. sika sgt entri ni.. lagi2 pasal wanita.. nak jugak di perempuan gagah.. hoho

    ReplyDelete
  12. jdik gagah pd matahatinya..^_*

    ReplyDelete
  13. cuba menjadi perempaun yang gagah...;)

    ReplyDelete

Post a Comment

SSn1

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Restoran Sedap Weh betul-betul sedap ke?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. Cerita kejadian semalam, Cha dan Fahmi datang jemput SS kat rumah. Katanya nak ajak makan di Restoran Sedap Weh. SS tak pernah pergi pun. Orang muda ni memang jauh kaki melangkah. Kat pelosok ceruk mana pun mesti akan sampai. Katanya mereka selalu juga makan di sini kalau ke Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang, Kuantan. Jadi, perjalanan dari Pekan ke Gambang yang mengambil masa lebih kurang 40 minit, berbaloilah untuk singgah sebentar di restoran ni. Sementara tu, sempat juga kami bincang program-program terdekat sepanjang perjalanan pergi dan balik.  Restoran Sedap Weh ni terletak di Jalan Pintasan Kuantan ( bypass ), Batu 7, Kuantan. Dibuka dari jam 11.00 pagi hingga 4.00 petang. Kami bertolak selepas Zohor. Jadi lebih kurang jam 2.30 kami sampai di restoran.