Skip to main content

Spontaneous Thursday #9

Bismillahirahmanirrahim 
Assalamualaikum w.b.t...... 



Cobaaaannn...

Dari sehari ke sehari aku menghitung waktu nak update blog. Sejak masuk kerja selepas PKP sampai laa hari ni, semakin menjadi-jadi aku punya tugasan kat pejabat dan kat rumah. 

Konon-konon nak laa update blog waktu pagi sebelum mula kerja. 
Tak menjadi juga. Bila dah buka komputer, memang hadap kerja dari pagi sampai ke petang.

Kemudian, konon-konon waktu lunch hour nak update. 
Pun tak sempat juga. Waktu itulah, nak pergi tapau makan laa, pergi masjid laa, kawan pula nak buat sesi luahan perasaan laa. Layankan aje lah.

Postpone sebelum balik pula lah nak update, tapi sebab dah sampai awal kat office, makanya waktu balik pun jadi awal. Biasanya, semakin nak dekat balik, ada saja staff yang order tugas. Haiiihh, tak leh jadi ni. Kena balik awal, fokus untuk diri dan keluarga pula.

Konon-konon nak balik rumah baru update. 
Tapi sekali lagi kecundang sebab sejak akhir-akhir ni pukul 11.00 malam dah berat kelopak mata. Begitulah hari-hari seterusnya, genap seminggu tak sempat update blog.

Itu yang entri sebelum ni, mampu buat Wordless Wednesday je. 
Konon-konon nak taip sepatah dua kata juga. 
Hmmm, tak ada maknanya. Kelopak mata dah berat sangat.

Apakah ini dinamakan norma baharu kehidupan ku?
Tapi bagus juga, seronok dapat tidur awal, dapat rehat cukup.
Jarang dapat waktu rehat yang macam ni sewaktu kehidupan sebelum COVID19 menyerang bumi.


 Terima kasih meluangkan masa di blog ini.
"Hidup ni memang punya banyak rencana,
maka, utamakan yang lebih penting daripada yang penting,
kerana yang lebih penting itu adalah lebih penting dari yang penting."

Comments

  1. Itulah, kadang2 fikir, mungkin Allah nak kita dan bumi ini berehat seketika

    ReplyDelete
  2. Elok tidur awal. Tidur malam lagi bagus.

    ReplyDelete
  3. bila ada idea, masa pula tiada.

    ReplyDelete
  4. utamakan yg penting n keperluan

    ReplyDelete
  5. Ada ja halangannya ya..tak apa,dahulukan yg mana utama dulu

    ReplyDelete
  6. Dalam hal ini masalah kita sama,semut senyum

    ReplyDelete
  7. takde masa nak update pon boleh jadi cerita untok di update... genius!

    ReplyDelete
  8. Masalah kita sama hehe. Kadang bila ada masa, idea pulak tak ada.

    ReplyDelete
  9. Dapat satu, terlepas yang lagi satu. Sekurang-kurangnya dapat heheheee...

    ReplyDelete
  10. alamak kenapa rasa macam relatable je eh lol

    ReplyDelete
  11. hahahaha i can definitely relate!

    ReplyDelete
  12. Bunda pun sama, walaupun Bunda tak bekerja, tapi waktu nak mengadap laptop tu rasa macam berat sangat.
    Sebab tu Bunda baru dapat update selepas sebulan syawal, dan lepas beberapa hari kisah harijadi Bunda..

    ReplyDelete
  13. Hai semut senyum🐜😁😁
    Cikbunga datang sini ✌️✌️

    ReplyDelete
  14. Apa yang kita lalui ni in a way beri kita peluang untuk susun semula hidup sebenarnya kan :)
    Datang balas kunjungan dan follow. Selamat berkenalan!

    ReplyDelete
  15. kalau dirancang memang tak menjadi. Dia kena santai2 je mesti ada masa nak update.

    ReplyDelete
  16. xpe slow2 buat..shida pn dulu mcm tu kekangan masa..
    PKP ni baru shida byk masa terluang utk update dan blogwalking.
    harap nk teruskan walau dah keje nnt doakan shida ye ;)

    ReplyDelete
  17. sep sikit perangai kita ni.. hahahahhaa

    ReplyDelete
  18. takpe kerja hakiki di utamakan... kira lewat tu kul 11 tido kalau akak kul 10 dah tido sebab esok paginya kul 5 lebih dah kene bangun...

    ReplyDelete
  19. semoga dipermudahkan segala urusan..

    Jemput join giveaway ejulz k. Tamat pada 15 JUL 2020.

    Giveaway by ejulz & mamapie

    ReplyDelete
  20. Saya pun sama, baru perasan bulan Jun memang takde buat post langsung di blog. Nak kena ganti balik Julai ni post banyak2, buat apa pun tak tau sampai tak sempat nak update blog tu..huhu

    ReplyDelete
  21. Semoga dipermudahkan segala urusan. Salam kenal. done follow sini.

    ReplyDelete
  22. Sama lah..kekonon azam nak update blog..hurm sampai ke sudah la terbiar mcm tu..hahah ni da masuk keje lagi la xdapat buat keje haha

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  24. saya pun dah tak kerap update macam masa pkp dulu. adehhh

    ReplyDelete
  25. sama la kita..tak nyempat nak update blog..padahal kerja sendiri je pun..sendiri atur masa..tapi bizi benor kalah menteri..hihihi..

    ReplyDelete
  26. Norma baru tidur awal ni bagus. Kita pun dapat rehat yang cukup. Tapi samalah kita, nk update blog dah tergendala 😂. Penyudahnya sekarang update hari Minggu je. Schedule 2,3 post. Itu je yang mampu buat masa sekarang 😅

    ReplyDelete
  27. lumrah seorang blogger😆😊😆😊😆

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

    ReplyDelete
  30. Halo semuanya, saya ingin segera menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman sejati yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki hidup yang sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya ditipu 32 juta, dari dua pemberi pinjaman yang berbeda. Saya melamar karena saya membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis saya. Saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman online yang sah dan itu tidak akan merugikan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta nasihat dari teman saya. tentang cara melakukannya, mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan dia mengarahkan saya ke seorang wanita bernama Nyonya Helen Wilson.

    Saya mengajukan pinjaman (Rp780 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sekitar beberapa menit kemudian, saya mendapat tanggapan darinya dan mulai. Pinjaman tersebut disetujui tanpa tekanan dan semua persiapan darinya dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan agunan untuk transfer tersebut. Dalam peminjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 4 jam uang itu disimpan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu mimpi sampai saya mendapat notifikasi dari bank saya bahwa rekening saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp 780 juta. Saya sangat senang akhirnya ALLAH menjawab doa saya dengan menginstruksikan pemberi pinjaman saya dengan kredit nyata, yang dapat memberikan keinginan hati saya.

    Terima kasih banyak kepada Helen Wilson karena membuat hidup saya adil. Saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman online untuk berhati-hati terhadap penipu pinjaman karena ada banyak di internet. Jika ada yang membutuhkan pinjaman, hubungi Nyonya Helen Wilson melalui E-mail (helenwilson719@gmail.com) ATAU melalui whatsApp: WA: +1-585-326-2165. untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    E-mail (helenwilson719@gmail.com) ATAU WhatsApp: +1-585-326-2165


    Terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca Kesaksian saya dan saya harap ini memandu Anda ke arah yang lebih baik jika Anda mencari pinjaman online dan saya berdoa semoga Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya Sri Heryani Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (sriheryani095@gmail.com)
    Terima kasih untuk kalian semua.

    ReplyDelete
  31. Waow this is unbelievable, it is my first time to be carried away by such a high profile article, I will immediately contact you directly and also to take the advantage to share some latest information about BUY GENUINE DRIVERS LICENSE ONLINE

    ReplyDelete
  32. Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

SSn1

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Restoran Sedap Weh betul-betul sedap ke?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. Cerita kejadian semalam, Cha dan Fahmi datang jemput SS kat rumah. Katanya nak ajak makan di Restoran Sedap Weh. SS tak pernah pergi pun. Orang muda ni memang jauh kaki melangkah. Kat pelosok ceruk mana pun mesti akan sampai. Katanya mereka selalu juga makan di sini kalau ke Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang, Kuantan. Jadi, perjalanan dari Pekan ke Gambang yang mengambil masa lebih kurang 40 minit, berbaloilah untuk singgah sebentar di restoran ni. Sementara tu, sempat juga kami bincang program-program terdekat sepanjang perjalanan pergi dan balik.  Restoran Sedap Weh ni terletak di Jalan Pintasan Kuantan ( bypass ), Batu 7, Kuantan. Dibuka dari jam 11.00 pagi hingga 4.00 petang. Kami bertolak selepas Zohor. Jadi lebih kurang jam 2.30 kami sampai di restoran.