Skip to main content

Wordless Wednesday #19







Comments

  1. Sedap ni. Rebus / kukus, cecah dengan kicap lada.

    ReplyDelete
  2. wahh banyak kupang. Sedap ni buat sambal :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. tak boleh beli sikit2.. tak puas makan nanti. hehhee

      Delete
  4. Replies
    1. ye betul. pergi shellout memana pun mesti ada kupang.

      Delete
  5. kupang , sedap juga sekali sekala makan ni SS :)

    ReplyDelete
  6. Kupang pun dah mahal sekarang.
    lepas tu banyak masih kanak2 lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu wak. saya ni kalau balik johor memang intai2 kat tepi2 jalan tu. ada rezeki dapat lah jugak.

      Delete
  7. masak nanti baru lebih waaaaaa

    ReplyDelete
  8. Sedapnya kupang, kadang rebus dengan serai, halia makan gitu je pun layan

    ReplyDelete
  9. sekali-sekala je dpt makan kupang sbb susah dijumpai di pasar tempat abam kie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kt tempat saya pun susah abam kie... ni pun kalau balik joho ada nampak org jual tepi2 jalan, itu pun bergantung pda rezeki. tak selalu ada jugak

      Delete
  10. I got lucky to be your follower no. 555..huhuhuhu..~
    (Dah macam buku hutang pulak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah... cnatik nombor. terima kasih sudi follow.

      Delete
  11. selalu makan ni kat seoul garden hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..tpi kat seoul garden tak leh makan banyak2 kan.. hehehe

      Delete
  12. Dr jauh nmpk mcm kuaci, baca komen rupanya kupang 😅😅😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh aah laa.. bentuk dia segitiga panjang macam kuaci. hehehe

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Hadiah & Perempuan

Assalamualaikum... Bloggers AND Readers sekalian... Macam mana semangat hari ke-3 di tahun baru ni... Moga semuanya sihat dan ceria.. Interframe sikit kat sini. Perempuan & Hadiah. Cik Semut rasa perempuan dan hadiah memang tak dapat dipisahkan. Saling mencintai.. chewah! Dengan kata mudah. Perempuan memang suka dapat hadiah... Betul tak? Tak kisah dari siapa pun.... Mak ayah? Kekasih hati? Kawan-kawan? Betul tak? Tunggu je birthday, anniversary, hari kenduri kahwin.... Perempuan memang teruja nak buka hadiah kan... sila ke blog Henchik Hensyem yang suka bagi hadiah Tapi Lelaki?? Cool je... mungkin dalam hati excited tapi ego, so cover lah sikit kan... Atau lelaki lebih suka memberi hadiah, dan melihat penerima hadiah tersenyum sampai ke telinga? Mungkin itulah hadiah paling bermakna untuk lelaki? Cik Semut teka saja... Tak dapat nak tafsir hati lelaki ni.... ..minta lelaki lah yang jawab persoalan ini ye, Sebenarnya Cik Semut nak minta panda