Skip to main content

Wordless Wednesday #19







Comments

  1. Sedap ni. Rebus / kukus, cecah dengan kicap lada.

    ReplyDelete
  2. wahh banyak kupang. Sedap ni buat sambal :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. tak boleh beli sikit2.. tak puas makan nanti. hehhee

      Delete
  4. Replies
    1. ye betul. pergi shellout memana pun mesti ada kupang.

      Delete
  5. kupang , sedap juga sekali sekala makan ni SS :)

    ReplyDelete
  6. Kupang pun dah mahal sekarang.
    lepas tu banyak masih kanak2 lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu wak. saya ni kalau balik johor memang intai2 kat tepi2 jalan tu. ada rezeki dapat lah jugak.

      Delete
  7. masak nanti baru lebih waaaaaa

    ReplyDelete
  8. Sedapnya kupang, kadang rebus dengan serai, halia makan gitu je pun layan

    ReplyDelete
  9. sekali-sekala je dpt makan kupang sbb susah dijumpai di pasar tempat abam kie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kt tempat saya pun susah abam kie... ni pun kalau balik joho ada nampak org jual tepi2 jalan, itu pun bergantung pda rezeki. tak selalu ada jugak

      Delete
  10. I got lucky to be your follower no. 555..huhuhuhu..~
    (Dah macam buku hutang pulak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah... cnatik nombor. terima kasih sudi follow.

      Delete
  11. selalu makan ni kat seoul garden hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..tpi kat seoul garden tak leh makan banyak2 kan.. hehehe

      Delete
  12. Assalamualaikum sis. Have a nice day!! <3

    ReplyDelete
  13. Dr jauh nmpk mcm kuaci, baca komen rupanya kupang ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh aah laa.. bentuk dia segitiga panjang macam kuaci. hehehe

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KUTU BABI

Assalamualaikum.. Toing! Toing! Menggeliat puas! Rasa mcm dah hampir sebulan membiarkan blog ini sepi... chewah!. Memang pun. Aku masih dalam proses menyusun jadual hidup selepas berumahtangga. Tapi entry kali ini aku belum nak berkongsi perihal perkahwinan. Ada hajat di hati tu...tapi belum lagi lah nak taip entry. Hari ni nak cerita pasal benda dalam gambar ni. Sumber  GOOGLE. MEMPERKENALKAAANNNNNN ......  'Kutu Babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'  Tarraaaaa aaaaaaaa Benda ni banyak la terdapat di kawasan kampung-kampung yang berhampiran dengan hutan belukar... Nama pun kutu, dia memang suka hisap darah. Dia ni kecik je... Mungkin terbang atau dibawa angin, atau dibawa oleh haiwan-haiwan peliharaan kita yang suka sangat memburu dan bersiar-siar dalam hutan contohnya kucing. Si kecil ni memang pakar mencari makanan di urat-urat tubuh kita ni. Tempat yang paling syok sekali katanya dicelah-celah lipatan tubuh contohnya belakang telinga, kelopak mata,

Lentur Buluh

GOOGLE 1. Jika anakmu berbohong ,itu kerana engkau  menghukumnya terlalu berat. 2. Jika anakmu tidak percaya diri,itu kerana engkau tidak memberi dia semangat. 3. Jika anakmu kurang berbicara,itu kerana engkau tidak mengajaknya berbicara. 4. Jika anakmu  mencuri , itu kerana engkau  tidak mengajarnya memberi . 5. Jika anakmu pengecut,itu kerana engkau selalu membelanya. 6. Jika anakmu tidak tahu menghargai , itu kerana engkau  berbicara terlalu keras kepadanya. 7. Jika anakmu marah,itu kerana engkau kurang memujinya. 8. Jika anakmu suka berbicara pedas, itu kerana engkau tidak berkongsi dengannya.   9. Jika anakmu mengasari orang lain , itu kerana engkau suka melakukan kekerasan terhadapnya. 10. Jika anakmu lemah, itu kerana engkau suka mengancamnya.  11. Jika anakmu cemburu, itu kerana engkau membiarkannya. 12. Jika anakmu mengganggumu, itu kerana engkau kurang mencium & memeluknya.  13. Jika anakmu tidak mematuhimu , itu kerana engkau menuntut terla

Restoran Sedap Weh betul-betul sedap ke?

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. Cerita kejadian semalam, Cha dan Fahmi datang jemput SS kat rumah. Katanya nak ajak makan di Restoran Sedap Weh. SS tak pernah pergi pun. Orang muda ni memang jauh kaki melangkah. Kat pelosok ceruk mana pun mesti akan sampai. Katanya mereka selalu juga makan di sini kalau ke Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang, Kuantan. Jadi, perjalanan dari Pekan ke Gambang yang mengambil masa lebih kurang 40 minit, berbaloilah untuk singgah sebentar di restoran ni. Sementara tu, sempat juga kami bincang program-program terdekat sepanjang perjalanan pergi dan balik.  Restoran Sedap Weh ni terletak di Jalan Pintasan Kuantan ( bypass ), Batu 7, Kuantan. Dibuka dari jam 11.00 pagi hingga 4.00 petang. Kami bertolak selepas Zohor. Jadi lebih kurang jam 2.30 kami sampai di restoran.